Тавтологія

Навчаючись певний термін в університеті, я вже пройшов певні дисципліни. Тривалий час навчання і у мене склалось враження та своя думка на сей рахунок.

Є певна кількість предметів, які займають певну кількість часу. Це прописна істина. В останній час викладачі деяких предметів говорят, що не має часу і тому треба об’єднувати лекції, залишати матеріал на самостійний розгляд, писати модулі після пар. Викладачі не зразу виставляють оцінки, оскільки написані роботи потрібно перевірити. А комусь потрібно перескласти незадовільний результат. Тому майже кожен модуль перетворюється у цілу історію.

Згадуючи 1 курс мені у голову приходять такі предмети як вища математика, історія України, історія української культури. Потім на 2 курсі були такі одинакові екологія та екоситемологія. Нехай мені не доводять, що вони такі різні. Мої зошити це спростують. Математика. Навіщо студенту спеціальності географія- біологія математика ? Не потрібна вона. Базові знання по математиці я отримав у школі. Все. Я поступив на Географічний факультет. Це не фізмат. Навіщо мені обчислювати складні формули, матриці. Математичні дії з обчислення нахилу місцевості, обчислення різниці відстані між населеними пунктами студенти можуть визначити й за допомогою знань, які були набуті на уроках математики. Тим більше, що формули для певних обчислень вже наявні у підручниках і вчиться на різних географічних предметах на парах.

Теж саме стосується й історії України та історії української культури. Я також вивчав її у школі. Тим паче це був мій профільний предмет (і мабудь не тільки мій, а у деяких можливо й математика була профільним предметом)! Я детально вчив стародавні часи, середньовіччя, новий та новітній час. Кожна епоха, крім новітнього часу, вивчалась рік. Новітній час був в 10 та 11 класах. Там були окремі параграфи, котрі стосувались архітектури, живопису, ікон, літератури та іншого, що стосувалось культури. Прийшовши в університет, я знову повинен це вчити. Ні я не проти вивчення історії своєї країни. Просто усю історію України пройти за семестр (історію української культури так само). Ставлячи поряд університетський та шкільний курси історії, університетський виглядає дуже куцим і для галочки. Нагадую, що я кажу про університетський курс історії для спеціальності географія – біологія.

Складується враження, що такими діями університет спростовує попередній досвід та знання, які були набуті у школі. Або треба чимось заповнити 4(5) роки навчання. Не треба. Вони й так переповнені.

Отже, який висновок з цього. Цим я хотів сказати, що деякі предмети дублюють один одного, дублюють у скороченому вигляді шкільну програму (я поступив у вищий навчальний заклад і байдуже що він педагогічний) і тому повинні зникнути з навчальної програми. Тоді і з’явиться час для нормального поглибленого вивчення матеріалу. Не потрібно буде кудись летіти.

 

Поділитись в:
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *